Jak dotrwać do końca roku szkolnego?

Jutro już matura…! Jednak przed nią klasa 4LB realizowała projekt w ramach Szkoły Myślenia Pozytywnego: „Jak dotrwać do końca roku szkolnego?”
Klasa 4Lb wzięła udział w realizacji projektu pod hasłem „Jak dotrwać do końca roku szkolnego?”. Maturzyści postanowili przyjrzeć się swoim ostatnim dniom w szkole średniej. W ramach końcowego odliczania do zakończenia roku szkolnego uczniowie zastanawiali się jak przetrwać w dobrej formie przez ostatnie 10 dni w placówce. W perspektywie mieli nie tylko pożegnanie z kolegami, gronem pedagogicznym, ale też nadchodzącą maturę…. Stąd ich pomysł by wyznaczyć najważniejsze wydarzenia poszczególnych dni. Po burzy mózgów maturzyści wybrali wydarzenia z różnorodnych kategorii, zarówno edukacji, jak i rozrywki czy sportu. W ten sposób starli się pokazać, że czas poprzedzający koniec szkoły powinien poza nauką i przygotowaniem do egzaminów obejmować też chwile relaksu i aktywności, co ma zbawienny wpływ na pokonanie stresu, lęków, napięcia i niepewności towarzyszących od lat rocznikom maturalnym. Ciekawe emocje towarzyszyły uczniom podczas realizacji tego zadania. Niektórzy byli zaskoczeni upływem czasu, niektórzy byli wyraźnie wzruszeni. Po wykonaniu osi czasu i zawieszeniu jej w sali pojawiły się różne komentarze, dotyczące m.in.: zmian we wcześniejszych przygotowaniach, planowania ostatnich powtórek, wspólnego uczenia się, czy wreszcie potrzeby odreagowania podczas ostatniej, klasowej imprezy. Przez ostatni tydzień kwietnia wszystkie klasy licealne miały okazję zapoznać się z pomysłami maturzystów z 4Lb. Komentarze były przeróżne, od „nas to niedługo czeka” aż do „ale fajny plan”. Z perspektywy nauczyciela i wychowawcy ciekawie było obserwować zarówno reakcje wychowanków jak i innych uczniów na wizualizację ostatnich dni maturzystów w szkole.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content